MenuButton

Het marketing-vak verandert al jaren in een rap tempo. Potentiële kopers doen steeds meer onderzoek op internet en hebben daarom minder vaak en pas later in het aankoopproces contact met de verkoopmedewerkers van een organisatie.

Marketeers zijn daarom steeds meer verantwoordelijk voor het verzorgen van het eerste contact met potentiële klanten (lead generatie). Ook is zijn het nu de marketeers die hen op de juiste momenten dienen te voorzien van relevante informatie.

Marketing Automation software
Marketing Automation vervangt losse systemen voor e-mail marketing, webanalyse, lead generatie / nurturing, campagne management en rapportage in één oplossing. Deze slimme toepassingen stroomlijnen marketingprocessen.

Daar komt bij dat het uitvoeren van online marketingcampagnes door slimme oplossingen heel makkelijk wordt gemaakt. Belangrijke besparingen in tijd en energie die marketeers goed kunnen gebruiken om creatievere campagnes te bedenken en uit te voeren.

Met goede Marketing Automation software is het mogelijk enkele tijdrovende taken te automatiseren, zoals onder andere:
 

  • het gedrag en de identiteit van anonieme bezoekers in kaart te brengen
  • gegevens die door bezoekers ingevuld zijn in online formulieren, te koppelen aan gegevens in het CRM
  • bezoekersgegevens aan te vullen met informatie beschikbare via social media, zoals LinkedIn kwalificatie van online leads mogelijk te maken op basis van specifieke belangstelling van bezoekers
  • het versturen van gepersonaliseerde e-mail geautomatiseerd plaats te laten vinden
  • overzichtelijk verkoopkansen in beeld te brengen

On-Site is gespecialiseerd in maatwerk Marketing Automation oplossingen.

Profiteren van Marketing Automation voor uw onderneming? Bel ons of stuur ons een bericht voor een vrijblijvende kennismaking!